zondag 10 januari 2016

MUZIEKMOBIEL OLIFANTJES

Muziekmobiel olifantjes 


Het patroon van de olifantjes heb ik hier vandaan: http://haakinformatie.nl/patroon/haakpatroon-olifantje/

Patroon Olifantje

Lijf (2 keer)
Toer 1: 15 losse
Toer 2: 2v in de 2e l van de haak, 13v, 1 losse, keer je werk(15)
Toer 3: 14v, 2v in de laatste st, 1 losse, keer je werk (16)
Toer 4: 2v in de eerste st, 15 v, 1 losse, keer je werk (17)
Toer 5: 16v, 2v in de laatste st, 1 losse, keer je werk(18)
Toer 6: 2v in de eerste st, 17 v, 1 losse, keer je werk (19)
Toer 7: 18v, 2v in de laatste st, 1 losse, keer je werk(20)
Toer 8-11: 16v, 1 losse, keren (16)
Toer 12:16v, 5 losse, keren (21)
Toer 13: 1v in de 2e losse vanaf de haaknaald, 19v, 1 losse, keren (20)
Toer 14-17: 20v, 1 losse, keren (20)
Toer 18-19: 14v, 1 losse, keren (14)
Toer 20: 14v, 7 losse, keren (21)
Toer 21: 1v in 2e losse vanaf de haaknaald, 17v, 2v samenhaken, 1 losse, keren(19)
Toer 22: 2v samenhaken, 17v, 1 losse, keren(18)
Toer 23: 16v, 2v samenhaken (17) afhechten



Oren Olifantje (2x)

2 losse
Toer 1: 3v in de tweede losse vanaf de haaknaald, 1 losse, keren (3)
Toer 2: 2v in elke steek, 1 losse, keren (6)
Toer 3: *1v, 2v in volgende steek* x3, 1 losse, keren (9)
Toer 4: *2v, 2v in volgende steek* x3, 1 losse, keren (12)
Toer 5: *3v, 2v in volgende steek* x3 (15) Afhechten.

Naai de oren vast en plaats de veiligheidsoogjes 4mm.
Naai de zijkanten aan elkaar en vul het olifantje op.


Het hartje haak je zo: 

Eerste deel van het hartje
Toer 1: haak een magische ring met 6v (6v)
Toer 2: 2v in elke v, herhalen (12v)
Toer 3: 1v, 2v in de volgende vaste, herhaal (18v)
Toer 4 t/m 5. 18v (18v)
Afhechten 

Deel 2 van het hartje:

Toer 1: haak een magische ring met 6v (6v)
Toer 2: 2v in elke v, herhalen (12v)
Toer 3: 1v, 2v in de volgende vaste, herhaal (18v)
Toer 4 t/m 5: 18v (18v)
Toer 6: Neem nu deel 1 er weer bij. Deel 1 wordt aan deel 2 vastgehaakt. Steek je haaknaald door deel 1. Haak nu 18 v. Steek nu weer over naar deel 2 van het hartje. Steek je haaknaald in deel 2 van je hartje. Je houdt een klein gaatje over tussen beide delen; dat naai je later dicht. Haak nu weer precies 18 steken en je komt uit op een totaal van 36 vasten. Toer 7 t/m 8: 36 v.
Toer 9: Haak elke 5e en 6e v samen (30v)
Toer 10: 30v
Toer 11: Haak elke 4e en 5e v samen (24v)
Toer 12: 24 v
Toer 13: Haak elke 3e en 4e v samen (18v)
Toer 14: Haak elke 2e en 3e v samen (=12). Vul het hartje stevig op.
Toer 15: 12 v.
Toer 16: Haak elke 3e en 4e v. samen (9v)Hecht af met een hv, laat voldoende draad over. Vul het hartje indien nodig nog een beetje meer op. Neem een naald en steek de overgebleven draad in de naald. Haal de naald door elk van de voorste lussen van de 9 vasten en hecht af. Je kan nu het gaatje aan de bovenkant nog dichtnaaien.  

41 opmerkingen:

  1. Mooi! Toevallig heb ik net ook twee van deze olifantjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief zijn ze! Superleuk ook in deze kleurtjes.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marjetgeurts@gmail.com13 januari 2016 om 10:51

    Wat een vreselijke leuke olifantjes. Met welk garen heb je die gehaakt?
    Groeten,
    Marjet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zijn gehaakt met scheepjes catona en mr Cey cotton

      Verwijderen
    2. Waar kan ik het garen in deze kleuren kopen? Super schattig die olifantjes!

      Verwijderen
    3. Hoe moet ik 2 vaste samenhaken

      Verwijderen
    4. Eerst de ene steek insteken, draad ophalen, dan in de tweede steek insteken en een draad halen, draad door de drie draden op je naald

      Verwijderen
  4. Wauw super mooi zeg! Welk liedje speelt het muziekmobieltje af?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ik ken het deuntje niet. Als je een mailtje stuurt naar jessicaleegstra@gmail.com dan mail ik het deuntje naar je

      Verwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke mobiel! Waar kan ik een vergelijkbaar mobiel krijgen om ook zoiets te kunnen maken? Bedankt alvast. Groet Sytske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Sytske,
      Dank je wel! Je kan ze bij creamijn kopen. Ik verkoop ze ook en dan zijn ze op te halen in Zoetermeer. Als je interesse hebt kan je me een mail sturen via jessicaleegstra@hotmail.com

      Verwijderen
  6. Hoeveel gram heb je ongeveer nodig van elke kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kamala Davidse9 juli 2016 om 21:14

    Maak je deze ook op aanvraag om te verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you so much for sharing the pattern, I have made a baby blanket and used the elephants as appliques, you can see my blanket here: http://www.ravelry.com/projects/Maryfairy/neat-ripple-7

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor het patroon!! Erg leuk is hij. Ik ben hem aan het maken voor mijn 5 weken oude dochtertje. Waar kan ik zo'n muziekmobiel kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mag ik vrageniet hoe je de olifantjes inelkaar zet? Inelkaar nadien aan de verkeerde kant, dan omkeren en vullen,of aan de goede kant inelkaar nadien en vullen? Groetjes Olga.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mag ik vrageniet hoe je de olifantjes inelkaar zet? Inelkaar nadien aan de verkeerde kant, dan omkeren en vullen,of aan de goede kant inelkaar nadien en vullen? Groetjes Olga.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Olga, er is geen goede en verkeerde kant omdat je heen en weer haakt. Dus het maakt niet uit. Terwijl ik de delen aan elkaar naai vul ik het olifantje. Succes!

      Verwijderen
  12. Die van mij wordt vrij groot en ik heb haaknaald 3,5 gebruikt. Horen ze groter te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze worden zo groot omdat je haaknaald 3,5 gebruikt. In het patroon staat haaknaald 2,5

      Verwijderen
  13. Ontzettend leuk! Waar heeft u de kralen vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi! I love your elephant design! Is there any chance, that you've made a recipe in english?? Love Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi, I am also in love with the little elephants. It would be great if you kindly can provide a description in English or German. Do you see there any chance? Thanks a lot!!! Veronika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi. Ik ben nu ook bezig om deze olifantjes te maken, maar hoe heb je de 2 kanten aan elkaar bevestigd?
    Gehaakt met vasten, of met naald en draad?
    Wat is het mooiste...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe het met naald en draad. Dat vind ik mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HOI

    WAT VOOR DRAAD GEBRUIK JE OM DE OLIFANTJES AAN T MOBIEL TE HANGEN

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo,

    Heel leuk het olifantje. Ik heb een kant gehaakt. Is het de bedoeling de andere in spiegelbeeld te haken?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi, ik ben nog een beginner in het haken en loop vast bij Toer 3: 14v, 2v in de laatste st, 1 losse, keer je werk (16). Staat st voor stokje of steek? Want ik zie nergens eerder in de beschrijving staan dat je stokje moest maken. Worden de losse aan het einde van een toer niet meegerekend bij het aantal steken van die toer?
    Heb je misschien ook nog het patroon van het kleine wolkje wat je bij een andere mobiel hebt gebruikt? Die link krijg ik namelijk niet geopend. Ik hoor graag van je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je me een mail stuurt via jessicaleegstra@gmail.com dan ik je het patroon van het wolkje toesturen

      Verwijderen
  21. Waar kan ik kralen en zo beste kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi

    Super leuk patroon
    Ik doe denk alleen iets verkeerd.
    Naar mijn idee begin je bij zijn kont en eindig je bij de slurf toch? Maar om dan de achterpoot te creëren moet ik toch ergens minderen ? Ik had nu alleen een voorpoot en een slurf��.
    Enig idee waar het fout gaat? Bij welke toer?

    Ik hoop dat je me kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super leuk
    Zou je deze ook in een winkel kunne kopen??

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi, mijn olifantjes zijn gehaakt, maar waar kan ik de mobiel kopen en de gekleurde kralen?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig.
    Ik ga er eentje, mobiel, voor mijn collega haken.
    Mag ik vragen welke maat de kralen zijn en waar je ze besteld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mijn man van zes jaar heeft me verlaten voor een ander meisje omdat ik hem ervan beschuldig een ander meisje te hebben gezien en sindsdien probeer ik hem terug te krijgen, maar hij weigert terug te komen, hij reageerde niet op mijn telefoontje of e-mail en hij zelfs ontvriend me op face-book en ontvolg me ook op IG en hij vertelde me dat hij klaar was met mij en mijn twee kinderen, ik raakte echt in de war, ik zocht op internet naar hulp en ik zag een getuigenis van hoe een spreuk casters help hen om hun ex terug te krijgen, dus ik besloot het eens te proberen, maar ik was nog meer in de war vanwege de vele getuigenissen die ik zag, maar mijn geest zei dat ik met DR SAGURU mee moest gaan omdat ik veel onderzoek naar hem deed en ik ontdekte niets slechts aan hem, zo nam ik contact met hem op en leg ik mijn problemen aan hem uit en hij sprak een liefdesbetovering voor me uit en garandeer me 7 dagen dat mijn ex bij me terugkomt en tot mijn grootste verrassing de derde dag een geweldige wonder viel op mij en mijn ex kwam bij mij terug op de derde dag en hij smeekte me om vergeving DR.SAGURU u zijn gewoon de beste, ik zal zijn naam blijven publiceren omdat hij mijn Redder is, we zijn nu één grote, gelukkige en verenigde familie.Als je zijn hulp nodig hebt, kun je hem e-mailen Verlies de hoop niet te snel neem contact met hem op Als je zijn hulp nodig hebt je kunt hem e-mailen @ drsagurusolutions@gmail.com voor gemakkelijke en snelle communicatie, je kunt hem ook bellen of toevoegen op whats-app met dit nummer +12098373537

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoe lang moeten de draden zijn waar de olifantjes aan hangen?
    Vriendelijke groeten
    Astrid Depper

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Pozdrav svima, svima onima kojih se to možda tiče, ovdje sam da podijelim opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobio svoju financijsku slobodu od g. Davidsona Alberta. Dobio sam njegov kontakt od kolege na poslu i pokušao sam s njim, uvijek ću mu biti zahvalan što mi je pomogao da dobijem osigurani zajam kojim sam riješio svoje financijske probleme. Ako ste zainteresirani za dobivanje kredita, možete ga kontaktirati putem e-pošte: davidsonalbertloan@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen